Det norske Blenderforumet.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Det norske Blenderforumet.

Norsk Blender forum, for norske brukere av Blender
 
IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Maskinkraft for å dra 3D programmer.

Go down 
4 posters
AvInnlegg
hhansf

hhansf


Antall Innlegg : 44
Age : 35
Localisation : Lillehammer
Registration date : 16.03.2007

Maskinkraft for å dra 3D programmer. Empty
PosteTema: Maskinkraft for å dra 3D programmer.   Maskinkraft for å dra 3D programmer. Icon_minitimeOns Okt 17, 2007 6:11 pm

Tenkte jeg bare skulle starte en tråd som faktisk kan vere til hjelp for mange som sliter litt med å få 3D programmer til å fungere optimalt!

Faktum er at 3D programmer generelt krever MYE maskinkraft! jeg er sikker på at flere her på forumet har erget seg over hvor lang tid det tar og rendre en animasjon, elle jobbe med subsurf og lignende, ikke bare i blender men også i Light Wave, Maya osv........

I denne tråden tenkte jeg vi kunne dele litt informasjon om hva som skal til for at vi alle skal kunne vere fornøyde med maskinen vår!

prosessorer vi bruker, ram, sjermkort, osv, generelt alt som påvirker et 3D program, og jobbingen i det.

Jeg personlig har akkurat bestil meg nytt hovedkort, prosessor, minne (RAM), sjermkort venter jeg litt med.

Men håper at noen finner denne tråden nyttig!

ps: hvet ikke om detter rette steet å poste dette temaet på, men hvis det er feil så kan vell kanskje admin fikse det!

Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 47
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Maskinkraft for å dra 3D programmer. Empty
PosteTema: Re: Maskinkraft for å dra 3D programmer.   Maskinkraft for å dra 3D programmer. Icon_minitimeTor Okt 18, 2007 8:54 pm

Vel jeg har nå en amd x2 3800+ med 5 gig ram og et nvidia 7200gs grafikk kort. Er ganske foprnøyd med minne men prosesoren er flaskehalsen nå når det gjelder renderinga. selv om den er raskere en min gamle amd 2200+ da.
Til Toppen Go down
hhansf

hhansf


Antall Innlegg : 44
Age : 35
Localisation : Lillehammer
Registration date : 16.03.2007

Maskinkraft for å dra 3D programmer. Empty
PosteTema: Re: Maskinkraft for å dra 3D programmer.   Maskinkraft for å dra 3D programmer. Icon_minitimeFre Okt 19, 2007 2:58 pm

kom over noe på blenderartists!

når du sier at du har 5gb ram, så håper jeg du har lest dette!????

http://www.blendernation.com/2007/10/13/blenders-15-gb-ram-limitation/
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 47
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Maskinkraft for å dra 3D programmer. Empty
PosteTema: Re: Maskinkraft for å dra 3D programmer.   Maskinkraft for å dra 3D programmer. Icon_minitimeFre Okt 19, 2007 8:17 pm

Har lest den ja. Men den gjelds bare for windows ettersom det er ein feil med windows 32 bit og ikkje blender. Eg har linux 64 bit og eg kan bruke alt. Har allerede prøvd med skikkelig fluid sim for å teste ramen.
Til Toppen Go down
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

Maskinkraft for å dra 3D programmer. Empty
PosteTema: Re: Maskinkraft for å dra 3D programmer.   Maskinkraft for å dra 3D programmer. Icon_minitimeTor Okt 25, 2007 9:51 pm

K.A.Byggjordet skrev:
Har lest den ja. Men den gjelds bare for windows ettersom det er ein feil med windows 32 bit og ikkje blender. Eg har linux 64 bit og eg kan bruke alt. Har allerede prøvd med skikkelig fluid sim for å teste ramen.

Det er ikke windows 32 bit som gjør dette Kjell, Alle os med 32bits arkitektur har en begrensning med hvor mye minne som man kan kjøre..

Men det ligger ikke bare i strukturen på OS`et. Man må også ha 64bit støtte i HW .. Obvious ettersom 64bits OS ikke kan kjøres på 32bit hw Smile

Hvis du bruker blender hhansf, tror jeg ikke du får store problemer med å kjøre blender. 3dmax, maya og andre store 3dapps får du redusert ytelse ettersom disse kjører tyngre motorer og scripts/plugins. Syns også du bør holda deg unna piratvirksomheten (tenker da på 3dmax og maya fullversoner fra torrent). Framtiden ligger i open source og linux!
Til Toppen Go down
weerw




Antall Innlegg : 5
Registration date : 11.06.2011

Maskinkraft for å dra 3D programmer. Empty
PosteTema: Re: Maskinkraft for å dra 3D programmer.   Maskinkraft for å dra 3D programmer. Icon_minitimeLør Jun 11, 2011 5:43 am

Tired, I almost collapsed ah


___________________
coach factory store online
coach outlet online store
Til Toppen Go down
Sponsored content





Maskinkraft for å dra 3D programmer. Empty
PosteTema: Re: Maskinkraft for å dra 3D programmer.   Maskinkraft for å dra 3D programmer. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Maskinkraft for å dra 3D programmer.
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Det norske Blenderforumet. :: Generelt :: 3D-
Gå Til: